Makanan, Senaman dan Kalori di Culinary Schools

 Setiap jenis makanan mempunyai jumlah kalori yang berbeza dan ianya sangat penting bagi seseorang yang ingin amalkan kehidupan dan pemakanan yang sihat.


Baru2 ni abang ada cuba guna satu website ni untuk kira segala macam kiraan cara macam mana nak dapatkan badan yang sihat melalui pemakanan nama website tu culinaryschools


Abang dah bermula nak amalkan gaya pemakanan sihat , yalah umur pun makin lama makin tua, so kena bermula dari sekarang walaupun ada yang kata dah terlewat, tapi abang teruskan jugak.


Berikut adalah perkara yang abang suka tentang guna website tersebut.


1. Workout Calculator


Segala jenis senaman abang boleh kira jumlah kalori yang terbakar untuk setiap jam atau minit abang lakukan senaman, so senanglah abang nak kira kalori intake abang pada hari tu.  Badan nak sado kan kena lah makan dan lakukan senaman yang bersesuaian...kang tak pasal2 kering badan jadinya.


                                                Klik to Calculate your Workout


Klik Here to calculate 


2.  Bodyu Fat Calculator

Abang ni jenis yang makan banyak sebab nak besarkan badan, untuk supaya tak jadi badan penuh lemak dengan guna Body Fat Calculator ni jadi lagi mudah nak kawal lemak dalam badan berdasarkan apa yang abang makan, so bolehlah target senaman yang sesuai. Nak dapatkan BMI yang sesuai kenalah jaga makan dan selalu lakukan senaman yang bersesuaian.


                                                               Klik Calculate Your BMI









3. Weight Loss/Gain Calculator

Untuk abang yang nak tambah berat, guna tools ni memang sangat memudahkan dari segi jumlah kalori yang patut diambil dalam seharian supaya dapat capai target berat yang diiginkan. Untuk yang nak kurangkan berat badan juga lagi mudah supaya dapat tahu berapa yg perlu korang cut dalam sehari.


                                            Klik  to Calculate you weight 






Disamping tools yang sangat berguna, website ni juga menyediakan pelbagai Games yang sangat menarik untuk korang cuba main, dan abang yakin korang pasti akan ralit punya lah.  Berikut satu (1) game yang abang tengah syok main sekarang.




Game ni best boleh belajar macam mana nak masak telur rebus ikut tahap cair yang kita inginkan, ralit ooo main game ni syok syok syok.




                                                            Klik to Play The Boiled Eggs













Pada pendapat abang website ni memang sangat bermanfaat dan bagus untuk mereka yang nak tahu lebih lanjut mengenai pemakanan sihat, jumlah klori dan guna senaman.  Untuk kanak2 juga bagus dapat memupuk minat dan cara2 memasak dengan betul/


Berikut adalah website mereka yang korang patut cuba

















Post a Comment

0 Comments