ABX Express Dijenamakan Semula Menjadi KEX Express di Malaysia

ABX Express Dijenamakan Semula Menjadi KEX Express di Malaysia


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Kalau aku sebut pasal ABX Express mesti korang pernah dengar dan guna perkhidmatan syarikat kurier ni kan.


ABX Express secara langsung telah mengumumkan penjenamaan semula setelah 38 Tahun berada di Malaysia dan kini ia dikenali sebagai Kerry Express (KEX Express), mengekalkan perkhidmatan domestik dan pada masa yg sama menyediakan perkhidmatan ke Luar Negara (Antarabangsa).


Satu Peristiwa yang sangat penting dimana penjenamaan ini adalah kemuncak kepada peranan mereka dibawah Kerry Logistics Network (KLN).  Ia Juga merupakan pelaburan dan kerjasama strategik anatara SF Group dan Kerry Logistics Network (KLN) pada tahun lepas.  


Kelebihan gabungan ini membolehkan KEX Express memiliki akses pantas kepada rangkaian global Kerry Logistics Network (KLN) yg meluas dan set antarabangsa yg lengkap khususnya ke China dan negara2 di Asia.



Kerry Express (KEX Express) kini menawarkan perkhidmatan penghantaran ekspress antarabangsa ke lebih 225 buah negara dari Malaysia. Boleh diguna terus kepada pelanggan sedia ada (Pemilik akaun kredit) ataupun pelanggan baru di semua cawangan kedai KEX Express di selurug negara.




Matlamat mereka adalah untuk menjadi rakan logistik yang boleh dipeecayai oleh rakyat Malaysia, dimana menyediakan perkhidmatan penghantaran ekspress yang lancar dan mudah untuk para syarikat perniagaan mahupun peribadi ke destinasi2 tempatan dan antarabangsa.


KEX Express memiliki lebih 700 servis touchpoints di seluruh negara, dan lebih 3000 staff yg menyediakan keperluan penghantaran ekspress kepada rakyat Malaysia dan kini KEX Express mempunyai rangkaian liputan paling meluas dalam industri penghantaran di Malaysia timur.


BERITA BAIK!!!

Promosi Untuk Penghantaran Domestik dah mula guys (Bermula 1.11.2022) . 

Hantar Barang dari East Malaysia dan West Malaysia Bermula dengan hanya RM4.99 sahaja tapi hanya untuk pelanggan baru sahaja.

Korang hanya perlu datang any  cawangan KEX Express Berdekatan.


Promo untuk Penghantaran Antarabangsa juga dah start gais, start 10.11.2022.

Nikmati kadar yg menarik ke China, Singapore, Taiwan, Macau, Hong Kong dan banyak negara lagi, cuma hanya perlu ke cawangan KEX Express yg berhampiran.


Untuk Maklumat Lanjut boleh layari my.kex-express.com 


KEX Express memberikan tumpuan mereka kepada tiga perkara yg mana merupakan komitmen KEX Express dalam memberi perkhidmatan yg lebih baik kepada rakyat Malaysia bagi penghantaran domestik.

1. Pembayaran Digital untuk Cash on Delivery (COD) dan Freight on Delivery (FOD).

Kex merupakan perintis untuk menyediakan pilihan pembayaran tanpa tunai bagi penghantaran ekspress tempatan

COD dan FOD membolehkan pelanggan membayar selepas selamat menerima barang yg dipesan.

Tiada kuantiti minimum untuk jumlah bungkusan pos bagi pelanggan yg memilih kaedah ini.


2. Pusat Penjual ( Seller Centre)

Merupakan platform penghantaran semua dalam satu yg khusus untuk penjual.


Diintegrasikan daripada portal membeli-belah dalam talian KEX Express (Smartship Web) dan sokongan khidmat pelanggan kpd pemilik akaun KEX Express yg melibatkan keperluan penghantaran (Contoh. Tempahan dan pengambila. Bungkusan). Membolehkan pengalaman yg lebih lancar kepada pelanggan online to offline (o2o) Kex Express


3. Mengoptimumkan Laluan Perjalaan (Route Optimisation).

Kex Express dalam proses mengoptimumkan sistem penghantaran untuk laluan penghantaran mereka dgn menggunakan algorithm dan data yg besar.


Dengan menggunakan teknologi awan serta jarak perjalanan dan keadaan trafik mereka dapat mengira laluan penghantaran yg terbaik. Dengan kaedah ini ianya lebih mengemasakan proses perancangan perjalanan dan pada masa yg sama dapat menyediakan penghantaran yg efisen dan menepati waktu.


Sempena pengumuman penjenamaan semula ini, KEX Express menawarkan DISKAUN PROMOSI untuk pelbagai destinasi popular tempatan dan antarabangsa.


Boleh layari Laman Sesawang KEX Express untuk maklumat lanjut di my.kex-express.com.


Untuk sebarang info atau kemaskini korang boleh klik link social media KEX Express kat bawah ni.


Facebook: facebook.com/kexexpressmy

Instagram: Instagram.com/kexexpressmy

Tiktok: tiktok.com/@kexexpressmy

LinkedIn: linkedin.com/company/kexexpressmy


Post a Comment

2 Comments