Raih Tambahan Simpanan Melalui Nomiswap - Kaedah Farming Kripto

 Assalammualaikum dan Salam Sejahtera


Topik kali ini, saya nak kongsikan tentang dunia kripto atau lebih kita kenali sebagai bitcoin. Namun saya berniat nak kongsikan melalui Nominex coin, antara salah satu coin yang saya sedang ‘aim’ untuk naik nanti.



Dalam dunia kripto, pelbagai cara untuk buat duit termasuklah kita beli dan simpan coin tersebut (jual pada masa harga melambung tinggi), beli dan jual dalam masa singkat pun boleh (scalping) , Cuma disini memerlukan pengorbanan masa anda untuk selalu pantau carta (graph).



Selain cara di atas, NFT , metaverse juga antara yang sedang diperkatakan umum jika ingin jadi yang terawal mempelopori dunia ini. Namun , saya ingatkan supaya sentiasa tambah ilmu dahulu sebelum buat apa-apa keputusan, pada akhirnya semuanya duit anda dan anda yang tentukan bagaimana untuk kembangkannya.





Staking/Farming


Selain menggunakan mesin mining untuk melombong bitcoin (popular sejak tahun 2009 ke atas), sekarang sedang popular adalah staking & farming. Ini juga merupakan kaedah paling rendah (senang) untuk buat duit melalui dunia kripto.



Staking adalah proses kita mendapatkan agihan percuma unit sesebuah coin secara PERCUMA. Ya betul PERCUMA, dengan syarat kita stake modal kita. Sebagai balasan, kita akan terima unit-unit baru terhasil setiap 10 saat ke dalam akaun kita sendiri.



Staking kebanyakan akan lock modal anda untuk beberapa tempoh, manakala farming tanpa lock . Ia bermaksud anda boleh keluarkan pada bila-bila masa semula modal anda bersama hasil staking. Namun rancang juga masa untuk anda keluar, jangan mudah panik nak jual masa harga turun. 


Harga satu-satu coin akan mengalami turun dan naik, itu adalah perkara biasa kerana terdapatnya aktiviti orang beli (naik) dan orang jual (turun).






Nominex & Nomiswap


Antara salah satu coin/token dalam pemantauan saya adalah Nominex (NMX). Salah satu faktornya adalah sebabkan ianya dapat partnership bersama gergasi exchanger no.1 dunia iaitu Binance.



Bukan mudah untuk diterima menggunakan enjin Binance. Boleh refer video ini bukti penglibatan 


Nominex & Binance






Nomiswap pula adalah produk baru keluaran Nominex (official launch January 2022). Lebih banyak (35 pool) untuk kita farming, boleh saja pilih coin apa yang kita nak fokus, dan dapatkan reward dalam bentuk unit NMX.




Nomiswap


Anda boleh memilih lebih 35 pool yang ada di Nomiswap. APR boleh dijadikan rujukan untuk melihat kadar potensi keuntungan kita dalam setahun. Namun kena ingat, APR akan berubah mengikut berapa ramai yang farming dalam pool yang sama, dan kesan harga semasa NMX.


Sebagai imbuhan kita sertai farming, pihak Nominex akan berikan kita unit tambahan dalam bentuk NMX, terhasil setiap 10 saat tanpa henti sehinggalah anda keluarkan modal anda semula

Untuk melihat lanjut boleh gunakan link referal saya di bawah:


https://nomiswap.io/?r=173838





Centralized Exchange (CEX) & Decentralized Exchange


CEX saya rumuskan sebagai berpusat, bermaksud ada pihak yang uruskan dana kita yang disimpan . Sebagai contoh Binance & Huobi Kita perlu buat KYC seperti nama penuh, email, no telefon dan gambar IC kita.


Manakala DEX tidak berpusat. Semua dana kita diuruskan sendiri . Nak daftar juga hanya perlukan akaun DEX seperti Metamask dan connect wallet sahaja. Tidak perlu email dan nama anda.

 

Kita akan farming menggunakan DEX, paling best kita boleh jual beli 24 jam tanpa henti (bukan manusia uruskan, ianya sistem). Ilmu berkenaan DEX & CEX agak teknikal, boleh pm admin (0173337714) untuk belajar lanjut.




RANKING NOMISWAP


Antara sebab lain saya memilih Nomiswap , selain ianya sudah audited dari Certik (agak popular certik ni, nak dapat kelulusan agak susah)


 https://www.certik.com/projects/nomiswap 



Selain itu, walaupun baru launch Januari 2022, Nomiswap sudah berjaya masuk top 4 ranking di Defi Llama 


 https://defillama.com/protocols/dexes/BSC 


Jika bandingkan ranking di CoinMarketCap, yang mana pasaran lebih besar, Nomiswap menduduk tangga ke 40. Masih jauh lagi perjalanannya (


https://coinmarketcap.com/ru/rankings/exchanges/dex/ 



Target saya akan datang,sekurang-kurangnya Nomiswap perlu berada ranking no. 2 , bawah Pancakeswap yang sudah lama di dalam pasaran.




Fakta-fakta di atas penting untuk kita kenalpasti kekukuhan sesebuah projek, bukanlah dipanggil shitcoin. Namun, apa-apa pun duit anda, jadi belajar dan kaji juga ya. 



Oh ya berkenaan harga NMX sedang rendah sekarang, komen saya supply mungkin sedang berlebihan akibat agihan yang tinggi. Satu lagi faktor mungkin juga berpunca daripada panic sell.



Jadi saya menantikan Checklist plans yang akan datang juga seperti – NMX burning mechanic. Seperti coin-coin lain juga (Shiba), mereka dapat mengawal supply dengan bakar supply berlebihan. Satu lagi faktor yang saya tunggu, ialah dalam status IN PROGRESS iaitu coin NMX akan masuk listing dalam exchanger diluar seperti Binance , Huobi, Kucoin dan lain-lain. Jauh lagi perjalanan Nominex ni gais.





Refer sini 


https://nomiswap.gitbook.io/home/roadmap 




Klil Sini: WhatsApp


FEATURES LAIN DI NOMISWAP


Pelabur yang farming sekurang-kurangnya 1,000 usd dapat berpeluang nikmati (20% - 100% ) cashback kembali melalui fees yang dikenakan di setiap transaksi. 



Jika anda biasa trading,mesti anda perasan yang kita kena caj setiap kali pembelian dan penjualan mana-mana coin di Binance atau lain-lain exchanger sebelum ini kan? Nomiswap hadir dengan berikan semula sehingga 100% kepada kita, selagi mana kita farming disini. 





Holder Bonus Nominex & Nomiswap


Antara sebab hampir 90 juta usd orang join farming sekarang, sebabnya adalah dapat ‘extra reward’ dalam bentuk holder bonus.


Walaupun memang tidak ada kontrak kena simpan berapa lama, namun jika anda jadi pelabur yang setia (tidak keluarkan modal, sekadar untung sahaja), anda layak dapat tambahan unit NMX (boleh rujuk gambar di bawah.


Semakin lama anda setia, semakin bertambah. Cara kiraan holder bonus saya ada sertakan di video ini.









Referal di Nomiswap


Saya rasa akan berhenti cerita di referal dulu ya, terlalu panjang pulak karangan ni hehe. Untuk pendedahan penuh juga, anda boleh terus ke link video ini.




Bila mana kita kongsikan link referal kita, kita berpeluang dapat sedikit percent daripada hasil kawan-kawan kita dapat setiap hari. Asalkan kita staking sekurang-kuragnya 100 usd sahaja, dah layak dapat 5% dari hasil kawan kita.


Sebagai contoh, orang gunakan link saya 


Klik Sini

https://nomiswap.io/?r=173838 


WhatsApp


Saya akan dapat percent dari hasil dia staking.





Boleh rujuk bahagian farming rewards. Kita berpeluang dapat sehingga 20% jika kita farming sekurang-kurang 10,000 usd. 


Takpa bab ni kita sebenarnya agak teknikal juga, kita akan teruskan bersembang di whatsapp, boleh terus bertanya untuk tambah ilmu. Kita jumpa di video akan datang



Untuk Maklumat Lanjut Boleh Klik Link di bawah





Klik sini :  WhatsApp

Post a Comment

0 Comments