50,000 Sarapan Sihat Dari Dutch Lady dan Kelloggs buat Pengguna LRT Terpilih

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Baru² ni aku berkesempatan ke Ampang Park LRT Station untuk bersama sama Dutch Lady dan Kellogg's Corn Flake dalam edarkan sarapan sihat percuma kepada pengguna LRT.



Rupanya sebanyak 50,000 pek sarapan yang mengandungi Susu segar+Kellogg's Corn Flake diberikan secara percuma kepad pengguna LRT terpilih sepanjang bulan Oktober.



Wooow wooow banyak tu.....

Dutch Lady Malaysia menyarankan rakyat Malaysia melengkapkan keperluan nutrien harian mereka untuk bersarapan dengan segelas susu. "Sarapan merupakan makanan pertama yang kita nikmati setelah berpuasa selama 8 hingga 12 jam daripada hidangan yang terakhir.









Sarapan yang berkhasiat bukan sahaja membekalkan nutrien, malah tenaga kepada badan dan otak kita untuk permulaan hari yang kuat dan seterusnya menjalankan aktiviti seharian" kata Ramjeet Kaur Virik, Pengarah Pemasaran untuk Dutch Lady Malaysia. 

Yelah kadang³ rushing pergi kerja x sempat nak sarapan..padahal kalau sarapan dgn Susu Dutch Lady dan Kellogg's Corn Flake ni cepat je, mudah dan berkhasiat pulak.



Jadi bukan satu alasan untuk tidak bersarapan dan mulakan bersarapan yang sihat.

Ini kerana sarapan bernutrisi boleh diperolehi dengan mudah dan cepat dengan memadankan sarapan pagi dengan segelas susu.

Susu merupakan salah satu minuman yang mempunyai nutrisi paling lengkap. Ia disyorkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai sebahagian daripada diet seimbang harian kita di bawah Piramid Makanan Garis Panduan Diet Malaysia,"  


On the left, Mr Tarang Gupta, Managing Director of Dutch Lady Milk Industries Berhad
 On the right: Mr Anoop Abraham, Managing Director of Kellogg’s South East Asia


Korang boleh perolehi sarapan yang berkhasiat dengan hanya meminum segelas susu setiap hari, mudah bukan...boleh dah ubah fikiran xnak sarapan tu.

Dutch Lady Malaysia menggalakkan warga Malaysia untuk meningkatkan nutrisi sarapan mereka dengan segelas susu pada bulan Oktober ini! Bersempena dengan Bulan Sarapan Dutch Lady, Dutch Lady akan bekerjasama dengan Kellogg’s untuk memberi 50,000 set sarapan PERCUMA yang mengandungi susu dan bijirin di 10 stesen LRT mulai 21 hingga 31 Oktober, dari pukul 6 hingga 11 pagi! Mulakan hari anda dengan susu Dutch Lady, dimana sahaja anda berada!




Post a Comment

0 Comments